مکان تبلیغات شما

مکان تبلیغات شما

بدون دیدگاه

بعضی اوقات ممکن است فرد همه‌ی امیدش به زندگی را از دست بدهد. این اتفاق ممکن است به دلیل شکست‌های متوالی در زندگی باشد. نتیجه‌ی آن ایجاد دردی وصف‌ناپذیر است. طلاق، شکست در فعالیت اقتصادی، اخراج از کار، از دست دادن عزیزان و… از جمله اتفاقاتی هستند که می‌توانند امید در زندگی را از بین ببرند. در نهایت شما احساس می‌کنید به آخر خط نزدیک شده‌اید و انگیزه‌ای برای ادامه دادن ندارید.

زمانی که ما دچار شکست بزرگی می‌شویم، بخش اعظم امیدی که کم‌کم در زندگی به دست آورده‌ایم را از دست می‌دهیم. مانند قدرت اراده، چشمه‌ی امید ما هم می‌تواند به راحتی خشک و نابود شود. وقتی تنها کاری که پس از یک شکست بزرگ انجام می‌دهید دچار نگرانی و استرس شدن و فکر کردن به ترس‌هایتان است، از دست دادن همه‌ی امیدتان اتفاق محتملی خواهد بود.

بدون دیدگاه

اگر نمی‌دانید به تقویت هوش هیجانی احتیاج دارید یا نه، صادقانه به سوالات زیر پاسخ دهید یا به این مقاله مراجعه کنید. آیا زیاد اتفاق می‌افتد حرفی بزنید که دیگران را ناراحت کند؟ از نظر شما مردم زیادی حساس‌اند؟ آیا احساساتی را که مدت‌ها‌ پنهان کرده‌اید گاهی به صورت ناگهانی بر سر کسی خالی می‌کنید؟ آیا تا به امروز احساسات به عنوان مانعی برای دست‌یابی به بهترین نتایج مورد انتظارتان عمل کرده‌اند؟ اگر پاسخ شما به اکثر سوالات بالا مثبت است، خبر خوب این است که راه‌ها‌یی برای ارتقای هوش هیجانی شما وجود دارد. در این مقاله چهار تکنیک قدرتمند برای تقویت هوش هیجانی را به شما معرفی می‌کنیم.

اصطلاح هوش هیجانی را برای اولین بار دو دانشمند از دانشگاه ییل به نام جان دی‌مایر (John D. Mayer) و پیتر سالووی (Peter Salovey) به کار بردند. این دو هوش هیجانی را به عنوان یک توانایی‌ تعریف کردند که به واسطه‌ی آن درک می‌کنیم هر انسانی شخصیت‌، نیازها، خواسته‌ها و روش‌ها‌ی متفاوتی برای بروز احساساتش دارد. از نظر آنها برای اینکه در مسیر این قلمرو احساسی موفقیت‌آمیز عمل کنیم به خودآگاهی و درک نیاز داریم.

مکان تبلیغات شمامکان تبلیغات شما